Sol och mello

Idag när jag vaknade så sken solen som bara den. Den skiner fortfarande så det kanske blir en promenad i det fina vädret.

Igår var det final i Melodifestivalen. Jag var hemma hos Sandra med Elin och Jon, Vi gick till Ekershallen och handlade grejer till Tacos och gick hem och gjorde i ordning det. Vi använde quornfärs i stället för vanlig köttfärs och det var helt okej faktiskt. Det var längesen jag åt tacos så det var riktigt mumsigt.

Fiffi, Frallan och jag var värsta sms kommentatorerna och skickade våra synpunkter på varje låt till varandra. Frallan röstade 50 gånger på Sanna Nielsen och 10 gånger på Linda Bengtzing, hahaha ♥.

Det kändes rätt självklart att Charlotte skulle vinna. På nåt sätt är det så att folk tänker att "hon har ju vunnit allt en gång så om vi skickar henne igen så kan hon gå och vinna det en gång till". Hon gjorde ett bra framträdande med en bra låt och riktigt bra refräng men det fanns många andra som var bra och lite mer annorlunda än henne. Jag tror att störst chans att vinna eurovision skulle BWO ha. Sanna Nielsen med sin ballad eller Sibel kanske skulle funka också.
Linda Bengtzing är för alltid i mitt ♥ men hon gör sig bäst på hemmplan. Hennes musik funkar inte i Europa.

Jag känner mig ändå positivt inställd nu till Charlotte och jag hoppas det går bra för henne. Det vore rätt coolt om hon vann alltihop igen. En favorit i repris á la -99.

image164

X Grattis Charlotte X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback