En torsdag i mitt liv

Jepp, idag var det jobb igen. Upp klockan 6, gaah, åt frukost, fixade mig i ordning och sen cyklade jag till jobbet. Det var mycket att göra hela dan så på eftermiddan kände jag mig riktigt trött. Jag slutade klockan tre för ovanlighetens skull och så hittade jag en ny, mycket kortare väg att cykla hem. Den tar typ 20 min istället för 30-40 min. Yaaay!

Nu på eftermiddan har jag skrivit CV och ansökningsbrev. Jag tänkte skicka till lite olika sjukhus inför sommaren. Jag har ju mitt jobb på äldreboendet och dom har frågat mig 500 gånger när jag vill jobba i sommar, vilket är hur bra som helst men jag skulle gärna vilja jobba på sjukhus också och få lite mer action än vad det är på ett äldreboende. Det kan nog vara riktigt roligt och lärorikt.

Imorrn börjar jag inte förrän klockan 12. Det betyder sooovmorgon! Skönt som tusan.

Världens finaste väder var det idag. Solen sken med ett bländande leende hela dan. Nu är klockan halv se och det är förtfarande inte riktigt mörkt. Det känns bra att vi går mot ljusare tider nu tycker jag! Jag längtar till vår och sommar! Tänk er att kunna gå ute en varm sommarkväll utan någon jacka och vinden blåser sådär ljummet så man blier alldeles glad i kroppen!! Inte långt kvar nu :D

♥-♥-♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback