Schlager och så

Ikväll var det då dags för den stora finalen i Eurovision Song Contest 2007.
Årets miniskräll är östländernas dominans och röstningsmaskopi i tävlingen. Ingen ont om östländer för dom kan vara bra som till exempel årets bidrag från Makedonien. Men dom kan också bevisa hur fel allt kan bli, se årets bidrag från Georgien.
Sen är det ju så att min personöiga åsikt är att ESC ska handla om mer än att bara rösta på sitt grannland för vänskapens skull. Det ska vara bra musik, show, roliga kläder, karismatiska artister osv. Med denna östlandsdominans glöms musiken nästan bort medan grannländerna spelar desto större roll.
Årets storskräll är att ett så pinsamt bidrag som Ukrainas får vara med och tävla och dessutom bli favorittippade.

Så till mina favoriter. Jag skulle nog önska att Serbien vann hela kalaset i år. Hur skön låt som helst med tävlingens grymmaste tjej på sång. Hon har sån känsla och inlevelse så hon får de andra halvnakna, åmande bimbosarna att packa ihop innan dom ens har börjat.
Jag gillar även Grekland. Skön låt med en kille som bär vidare Sakis Rouvas / Ricky Martin flaggan med stil.
Rysslands tjejer är också grymma i år.
Det finns en del andra låtar jag gillar men inga som har satt så starka spår att jag kan komma ihåg att nämna dom här och nu.

Själv tänkte jag dra in till stan med min Zandy och kolla in festligheterna på storbildstv på Mariatorget. Efter det blir det Caliente för fulla muggar.

XX Happy Schlager XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback