Mello 2007 !!

Ikväll är det dags! Den svenska melodifestivalfinalen går av stapeln. Jag vill inte segertippa nån men dom bidrag jag gillar är:
# The Ark - The worrying kind
# Måns Zelmerlöw - Cara mia
# Sonja Aldén - För att du finns
# Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
# Sarah Dawn Finer - I remember love
---------------------------------------------------------------
Bidrag jag gillar men som inte är några favoriter är:
# Andreas Johnson - A little bit of love
# Marie Lindberg - Trying to recall

Sen måste jag nämna det bidrag som jag tyckte var bland de bästa i år :
After Dark - (Åh) när ni tar saken i egna händer

Jag kommer som sagt inte segertippa något bidrag men det verkar ju helt klart som att The Ark kommer få många röster ikväll. Det är en hyfsat bra låt som sätter sig snabbt. Lätt att sjunga med och dansa till. Måns låt tror jag är en sån låt som vi svenskar gillar men som inte skulle gå så bra internationellt. Samma sak med Sannas låt. Den är en klassisk svensk schlager tycker jag och jag blr alldeles varm i hjärtat när jag hör att sånna bidrag fortfarane finns med bland all förnyelse i melodifestivalen. Fröken Sonja Aldén tycker jag är en stjärna på alla sätt och vis. Hon har otrolig röst, grym utstrålning och hon är jättevcker. Låten är superfin men jag är nästan aldrig den som tycker att man borde skicka en ballad till Eurovision. Jag tror att Sara D.F:s ballad har fler chanser än Sonjas om den nu skulle vinna men jag tror ändå på att skicka nån mer uptempo låt. Lilla Marie är ju himla söt med sin spröda röst och gitarr på scen men det blir nog inte lika stor skräll för henne idag som det blev i hennes delfinal. Och till sist Andreas Johnson. Vad ska man säga, bra låt, catchig refräng och typiskt Andreas Johnson-sound. Inte vidare intressant men det funkar.

Det ska bli spännande och se hur det går ikväll...

÷ God Schlager allihopa !! ÷

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback