Pippi


image56

Astrid och Pippi - vilka kvinnor !!

Här kommer lite sköna citat av Pippi, även om det finns många, många fler. De här var de jag hittade för tillfället.


"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att sjunka som för en kamel att trä på en synål. Jag flyter på fläsket!"

"Kommer jag lagom till pluttifikationen?"

"Utan snus i trettio dagar, försmäktar vi på denna ö"

"Allt ska ske med list, sa farfar och tog lössen med tårna"

"
Snälla lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur"

"Femton gastar på död mans kista,
Hej och hå och en flaska med rom!
Sprit och hin håle har sörjt för de andra
Hej och hå och en flaska med rom!"

Och till sist lilla Annika:
"Det här skulle nog inte mamma tycka om"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback