Örebro rockar!

Idag på eftermiddan satt jag och lyssnade på Sahara Hotnights och tänkte att det var rätt länge sen jag såg eller hörde något om dom. Jag surfade runt lite och gled in på expressens örebrosida där det stod att Najz Prajz ordnade en minifestival med några artister och signering efteråt. Festivalen pågår 18/4-19/4 och kostar bara 20 kr! Idag var alltså första dagen.

Artisterna som spelade var Ulf Sturesson, Lasse Lindh, Miss Li och Sahara Hotnights.
Jag hade aldrig hört Miss Li förut men hon var hur bra som helst tycker jag. Musiken var lite rockabilly aktig och hur svängig och trevlig som helst. Hon som sjöng hade jättebra röst och utstrålning.
Sahara Hotnights var grymt coola och hade lite kaxig stil. De spelade tre låtar från sin nya skiva.

Sahara Hotnights:

        

Miss Li:

  

Det var Moa, jag och ett gäng högstadiebarn som var där. Och så pressen såklart :P. Nerikes allehanda, SVT och allt var det var. Men det var riktigt trevligt med ett litet avbrott från vardagen bestående av bra musik på en liten intim scen.  Kul hade vi Moa och jag!

Dagens tips är att kolla upp Miss Li!

Sist men inte minst, Moa och jag!!:



:: Peace y'all ::

ps. kommer lägga upp lite fler bilder när jag orkar men jag var så ivriga att få upp några nu =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback