Jajaja

Goda nyheter! Gröna Lund har slagit upp portarna för året. Dom har en ny berg-och-dalbana som heter Kvasten och den har ett litet magiskt tema över sig. Jag läste om den i tidningen och det stod att åkturen var kort, ca 1 minut och så gick den inte så snabbt heller. Men värt att pröva i alla fall. Min favorit är eller var pop-expresen när den fanns på den gamla goda tiden. Numera heter den ju hiphop-expressen. Men den är ju fortfarande rolig.

När det gäller Valborg så har jag inga jättestora planer förutom att jag ska va kvar här i Sthlm. Ville ju egentligen åka till Örebro men jag har inte råd att åka sådär mycket. Eller jo jag har men jag vill hellre lägga pengarna på annat än bara åka tåg hela tiden. Så jag ska försöka hitta nån som inte heller har gjort upp planer, om det nu finns nån sån, och vara med den.

Jag läste en cool grej häromdan. Det är några arbetargubbar som har hittat Kryptonit i en gruva i Serbien. Alltså kryptonit som är det enda som kan ta bort Stålmannens superkrafter. Det har man hittat på riktigt. Då tänkte jag så här, att om kryptonit finns på riktigt, då måste väl Stålmannen också finnas på riktigt?! Jag sa det till mamma men hon trodde inte att Stålmannen fanns sa hon. Då frågade jag om hon trodde att inte tomten heller fanns men det sa hon att hon trodde. Haha. Jag tycker i alla fall att det verkar helt logiskt att om det finns kryptonit så finns det stålman.

Nu har jag snart avslutat min första vecka på praktiken. Det har gått bra och varit rätt roligt. Nu i helgen har det inte varit så mycket att göra men det blir nog mer i veckan. Jag längtar tills jag blir färdig med allt det här pluggandet.

Ja, annars är det inte så mycket som händer förutom att jag tänkte bli klar med veckan, gå ut på fredag och sen rulla till ö i helgen. Ojoj mitt glamourösa liv asså. Erkänn att du är avundsjuk.

Och så musiken dåra:
Ni una sola palabra - Paulina Rubio
Perfect mess - Sahara Hotnights
Beautiful liar - Beyoncé & Shakira
Hard loved man - Miss Li
Descarada - Pitbull
My dear companion - Dolly Parton,
Emmylou Harris, Linda Ronstadt

Puss o kläm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback